Підготував черговий огляд міжнародних новин у сфері податків та свободи, у першу чергу економічної.
Почнемо з цікавого інтерв'ю з П'єром Бесаром, директором швейцарського Ліберального інституту, в якому він розмірковує над тим, як його країна стала економічно міцною та заможною.https://libek.org.rs/…/swiss-freedoms-not-banks-create-weal…
Причиною успіху він вважає високий рівень свободи (до речі, в щорічному рейтингу за Індексом економічної свободи від Інституту Фрейзер Швейцарія займає четверте місце в світі, поступаючись лише Гонконгу, Сінгапуру та Новій Зеландії). Експерт вважає, що економічна свобода автоматично створює більше доходів, більше заощаджень, і, отже, більше інвестицій. Крім того, важливим фактором він називає гарну систему освіти, орієнтовану на потреби ринку праці і продуктивне життя.
Важливий момент: свобода по-швейцарськи завжди розумілася як свобода від уряду, в першу чергу — від керівництва оточуючих імперій і монархій. Більш того, ця свобода завжди поєднувалася з етикою індивідуальної відповідальності, тому вона ніколи не була свободою робити будь-що, скоріше свободою робити те, що правильно. Саме тому кожен громадянин Швейцарії чоловічої статі також є солдатом-ополченцем, тримаючи власну зброю у себе вдома, і саме тому пряма демократія через референдуми грає таку велику роль в швейцарській політиці: влада знаходиться у руках громадян, а не уряду.
Рухаємось далі, від свободи до інвестицій: у своєму першому, після Брекзіту, інтерв'ю міністр фінансів Великої Британії Джордж Осборн заявив, що хоче грати провідну роль у формуванні нової економічної долі Англії, виклавши плани зі створення «супер конкурентоспроможної економіки» з низьким рівнем податків для бізнесу. Осборн планує скоротити корпоративний податок до менш ніж 15 відсотків у спробі «зачарувати» бізнес, який поки утримується від інвестування у нову Великобританію.
Різке скорочення корпоративного податку наблизить Британію європейського «податкового раю» — Ірландії, де відповідна ставка складає 12,5 відсотків і викликає гнів міністрів фінансів з ЄС.http://www.ft.com/…/d5aedda0-412e-11e6-9b66-0712b3873ae1.ht…
А от в Іспанії обоговорюють «податкові головні болі» Google. Інтернет-гігант вдруге за останній місяць пережив податковий рейд в Європі, на цей раз на головний офіс компанії і «тех-інкубатор» в Мадриді. Financial Times пише, що обшуки були санкціоновані суддею і всього в ньому взяли участь понад 30 чиновників і слідчих. Влада прагнула «зібрати докази про продажі Google в Іспанії та перевірити, чи були вони більшими, ніж заявлялося компанією».
Нагадаю, що французька штаб-квартира компанії Google пережила обшуки в останній тиждень травня в рамках проведеного розслідування на 1,6 млрд. євро «податкового шахрайства та відмивання грошей». Діяльність компанії також є предметом триваючого податкового розслідування в Італії. http://www.theweek.co.uk/…/google-hit-by-another-tax-raid-i…
І трохи про обмеження. Американська Федеральна комісія з торгівлі намагається зарегулювати діяльність блогерів у світі моди, стверджуючи, що використання брендів в блогах суперечить законодавству щодо введення споживачів в оману. Федерали стурбовані тим, що популярні модні блогери, яким платять за просування одягу, можуть обдурити деяких читачів, не зумівши чітко визначити зміст своїх повідомлень, наприклад, якщо ними не використовуються такі хештеги як #sponsored або #ad.http://goo.gl/vnuG89
І ще про регулювання. Все більше урядів по всьому світу планують змусити тютюнові компанії використовувати одноманітну упаковку без логотипів і рекламних зображень, пише видання Reed.
І хоча ця патерналістська політика навряд чи допоможе знизити кількість курців, Всесвітня організація охорони здоров'я закликає всі держави-члени наслідувати прикладу Австралії, де брендинг продукції є незаконним, а відрізнити одну марку сигарет від іншої можливо тільки за допомогою різних за формою і розміром шрифтів на упаковці.
Така упаковка покликана мінімізувати привабливість цигарок для покупця. Однак надії на те, що це рішення знизить рівень споживання сигарет, є абсурдними, адже вони базуються на тому, що курці не можуть встояти перед яскравими і спокусливими упаковками. Чиновники забувають, що основні споживачі цигарок – не малі діти, і на них дизайнерські хитрощі не діють. http://reed.media/tobacco-regulation/
#економічнасвобода #свободавибору #податки #регулювання