Давно хотілося розповісти про одну проблему нашої Верховної Ради, про що раніше ніхто не згадував. Керівництво країни може навіть про це не знати. Хоча ця проблема впливає на створення нашого законодавства.

Люди справедливо лають народних депутатів. Тому що постійно висвітлюються з ними якісь корупційні дії. А чим вони взагалі повинні займатися, щоб і думок не виникало незаконно зрубати грошенят? Представницька функція – це лише половина діяльності депутата. Але про те, що їх обрав народ, вони згадують лише як виправдання, коли хочуть позбавити депутатського мандата.

А інша половина діяльності, головна та важка, є законодавча робота. Створення та виправлення законів необхідних тим самим виборцям. Таких законів, що покращують і полегшують їхнє життя. Тут найважче. Це не хабарі вичавлювати.

Але чи може депутат вільно діяти як суб'єкт законодавчої ініціативи? Може й зобов'язаний. Інша справа-який буде результат цієї роботи. На створення та просування законопроекту у найсприятливішому випадку йде 6-8 місяців. Зазвичай довше. Більшість законопроектів втрачається десь там, у дорозі. Не доходить до зали й голосування. Нехай навіть необхідних суспільству.

Першим і часто непереборним бар'єром стоїть на заваді таке собі науково-експертне управління Верховної Ради. Ну хай би працювали там незалежні юристи. Але вони підпорядковані керівництву парламенту. На біле можуть сказати як потрібно. Біле, червоне, чорне... Відповідальності за це все одно не несуть жодної. Як ті беркутівці, які стріляли по людях, скажуть, що їм так наказало керівництво.

Саме з цією структурою працюють усі лобісти. Щоб пробити потрібні закони на користь банків, мобільних операторів, енергетиків та багатьох інших комерційних структур. А народ потім дивується, чому, наприклад, банківське законодавство працює на користь банкірів. А енергетичне на користь енергетиків. І так далі. А далі страждай народ! Та й як може якась складова структури оцінювати роботу цієї структури!

Та й створенням замовних законів ця структура також займається. Згідно з прейскурантом. Стикався. Ну, рояль у кущах, на якому грає невідомо хто. І замовник музики також невідомий.

Вважаю, що якість та зміст законопроектів має оцінювати незалежний орган. Але регламент Верховної Ради як священна корова, яку ніхто не чіпає. А на чолі її апарату стоять вихідці з Управління Держохорони. Та й охороняють.

Ось чим би зайнятися депутатам. Поки що є час. Нова країна вимагатиме нових законів. І нового порядку їхнього прийняття. Рояль у кущах уже не потрібний.