Олексій Ведмідський — ветеран батальйону «Харків-1». У добровольчому підрозділі він перебував з квітня 2014 року. Після звершення служби у підрозділі, ветеран АТО вирішив відкрити власний бізнес – доставлення живих устриць та морепродуктів преміумкласу додому та в ресторани. 

«Процес вирощування устриці доволі складний. Переважну більшість молюсків розводять на устричних фермах в океані  від трьох до десяти років. Потім устриці переміщують в менш солону воду: дельта річки, затоки або спеціальні „ставки-клери“, де кожен сорт отримує свої унікальні смакові якості. Після цього устриці очищуються в спеціальних морських комплексах, де чиста морська вода постійно циркулює та фільтрується. Такі ферми знаходяться переважно у Франції», — розповів Олексій.

За словами ветерана, за одну годину устриця може пропустити через себе від 5 до 30 літрів води, адже вона харчується фітопланктоном –  рослинними організмами, що мешкають в товщі води. Як каже Олексій, система вирощування устриць в чомусь схожа на процес виготовлення вина, коли від мінералізації ґрунту залежать смакові властивості майбутнього продукту. З устрицями смакові якості залежать від мінералізації води, де устриці витримуються. Цей процес називається «афінаж». Інколи він проходить в різних місцях, таким чином цей процес можна порівняти з купажем при виробництві вина.


Компанія Олексія "Oyster Farm" може запропонувати до 20 видів устриць на різний смак. Тут є відносно недорогі молюски, такі як, наприклад "Fine de claire", так і ексклюзивні "Gillardeau", кожен з яких має лазерне гравіювання виробника.

Ветеран розповідає, що почалось все ще з 2018 року, коли він скуштував устриці в одному з харківських супермаркетів. Олексій згадує, що своїми смаковими властивостями вони були набагато гірші ніж ті, які він куштував раніше за кордоном. Тоді до нього прийшла ідея зробити доставлення устриць, а згодом і інших ексклюзивних морепродуктів.

«Зараз ми маємо три основні напрямки роботи: по-перше, це постачання в ресторани та магазини; по-друге, це приватні замовлення – доставлення в офіс або додому; по-третє, це фестивалі та фудкорти. У нас працюють професійні устричні сомельє, які виїжджають на місця проведення важливого заходу, або корпоративу чи дня народження. Там вони знайомлять з особливостями кожного сорту, навчають, як правильно вживати устриці, а також можуть дати поради щодо приготування інших морепродуктів», — каже Ведмідський.

Після того, як Олексій почав постачати устриці, він зрозумів, що існує також попит і на інші делікатесні морепродукти. Тому зараз компанія може запропонувати ексклюзивну рибу, королівські креветки, ікру, равликів, мідії, восьминогів, морських гребінців чи живих лобстерів. Попит на такі делікатеси у Харкові тільки зростає.

В планах в Олексія стоїть розширення власної справи. Для цього він планує збільшити потужності та розширити штат співробітників.