Націоналізоване ПАТ «Укрнафта» виправилося та передумало закуповувати тягачі у «прокладки» ДК «Укргазвидобування», що також входить у групу «Нафтогаз України», пише «Група 41». 

Так хотілося на радощах написати після ознайомлення з перебігом цього тендеру та перепросити за сумніви щодо прозорості відбору. 

Проте є підозри у проведенні торгів по узгодженому сценарію. 

Нагадаємо, що у січні «Укрнафта» визнала кращою пропозицію сідельних тягачів від фірми «Енерготех-Сервіс», що є постійним постачальником бурового обладнання для «Укргазвидобування». «Енерготех-Сервіс» хотів купити китайські машини Dongfeng в офіційного імпортера цього бренду — «Голекс» та перепродати замовнику. 

Але після перевірки документів їх відхилили й почали перемовини з другим претендентом — «Галичина-Авто», що торгує вантажними Mercedes-Benz. Втім причини відмови від закупки здаються несерйозними. 

Наприклад, переможець не вказав принцип дії зчеплення. Він також надав інформацію про техніку, що не збігається із даними на сайті офіційного дилера китайських вантажівок. 

До «Галичина-Авто» також є запитання. Компанія брала участь в понад 200 тендерах на ProZorro, проте жодного разу не постачала тягачі — лише легкові машини та автобуси, а також виконувала послуги з їх ремонту.

Фірма підписала дилерський договір з продавцем вантажівок ПрАТ «Автокапітал», з яким входила в корпорацію «УкрАвто» Таріела Васадзе, лише 27 грудня 2022 року, а тендер оголосили 2 січня 2023 року. Приміром дилер MAN — «АВАНТІ Груп» має такий договір з 2015 року безстроково. 

Нарешті, на сайті автопродавця пошуковий запит вантажівок переводить на сайт «Автокапітала», що пише про відсутність нових чи вживаних авто на складі. Правда, дилер готовий підібрати товар у Європі. Цікаво, на тендер «Укрнафти» тягачі вже знайшли?

Компанією «Галичина-Авто» керує Надія Зінкевич, відома у Львові бізнесвумен. Її чоловік Костянтин Зінкевич досить довго очолював податкову Львівської області. За даними Opendatabot, він залишив цей пост у 2021 році. 

Очікувана вартість закупівлі на тендері була визначена у 111,1 млн грн. «Енерготех-Сервіс» запропонував 104,5 млн грн. «Галичина-Авто» дала ціну 106,7 млн грн, «АВАНТІ Груп» — 108,8 млн грн, «Вольво Україна» — 110,1 млн грн, «Тракспартс Україна» з китайськими DAF — 111,1 млн грн. 

Тож не виключено, що дві фірми узгодили стратегію на тендері: перша відбивала бажання торгуватися у конкурентів низькою ціною, а друга мала просто прийти за лідером.
 
«Укрнафту» націоналізували у листопаді 2022 року у зв'язку з військовою необхідністю.