Це четверта стаття в серії. Ось посилання на інші:

4 способи проілюструвати нову книгу для початківців

Створення ілюстрацій до книги, коли ви не вмієте малювати

Створення ілюстрацій для вашої книги за допомогою ШІ

Вплив маркетингу: Формування сприйняття та помилкових уявлень

Маркетинг оточує нас у кожному вимірі нашого життя. Без нього важко уявити сучасну цивілізацію. Хоча він допомагає продавати продукти, він також може створювати оманливі враження. Візьмемо, наприклад, 3D-фільми: те, що ми бачимо в кінотеатрах, не є справжнім 3D. Насправді це стерео, тобто ми не можемо змінити точку зору, щоб побачити глибину, як у реальному житті – це працює лише з позиції на якій встановлено камеру.

Те саме можна сказати і про штучний інтелект. У більшості реальних застосувань «штучний інтелект» зазвичай означає складну програму, яка генерує новий контент, комбінуючи вже існуючі елементи та випадкові значення. Більшість ШІ-генераторів зображень насправді не створюють нічого з нуля і не розуміють, що саме вони створюють. Ось чому ШІ, як правило, відтворює вхідні дані з точки зору композиції, кольору чи стилю, але часто не враховує логічних аспектів зображення. В результаті, працюючи зі штучним інтелектом, ми іноді бачимо гумористичні або неочікувані результати – особливо, якщо у нас немає жорсткого дедлайну і ми можемо дозволити собі посміятися над дивацтвами!

Гумористичні помилки: Моя перша ілюстрація Львова, створена за допомогою штучного інтелекту

Мій перший гумористичний сюрприз від АІ стався під час роботи над ілюстрацією до оповідання «Важливий вчинок», дія якого відбувається в українському місті Львові у 1920-х роках. В основу оповідання лягли спогади однієї людини, яка розповіла про зв'язок двох поколінь борців за Незалежність. Про Львів часто говорять як про «місто лева», і коли я створював зображення обкладинки, ШІ сприйняв цей вислів буквально! Було б кумедно, якби я попросив ілюстрацію до «Лева взимку», але ще кумедніше було те, що слово «лев» навіть не було частиною мого вхідного опису.

місто лева
місто лева
місто лева

Наступний фокус був ще більш несподіваним. Я попросив ШІ намалювати хлопчика в зимовому одязі та хутряній шапці. У Західній Україні в ті часи було поширеним явищем, коли дитячі зимові шапки робили зі шматочків хутра. Але те, що я отримав, було не просто хлопчиком у хутряній шапці – це була копія дитини… у вигляді ведмедя! Звичайно, хутро було присутнє, але точно не в тому вигляді, в якому я його собі уявляв. Якщо попередній випадок наштовхнув мене на думку про «Лева взимку», то цей – на «Золотий компас».

Інша ілюстрація, яку я попросив для цієї історії, мала зобразити дітей, які граються сніжками на вулиці. Але, вочевидь, на думку штучного інтелекту, гра в сніжки є набагато більш художньою, ніж я міг собі уявити!

Четвероногі випробування: Боротьба штучного інтелекту з уявленням про коней

Працюючи над своєю наступною історією, що розгортається в 1870-х роках і зосереджується на пригодах, спричинених російською пропагандою в Україні напередодні російсько-турецької війни, мені потрібно було включити коней у кілька ілюстрацій. Однак ШІ, схоже, важко малювати коней, які мають чотири ноги – іноді він робить це правильно, але частіше за все кількість… трохи не відповідає дійсності.

Тим часом, коли люди на ілюстраціях розміщені поза їхнім «нормальним» середовищем – наприклад, лежать у ліжку або сидять за столом – кількість рук і ніг може кардинально змінюватися.

У свідомості ШІ вози, запряжені кіньми, перестають бути практичним засобом пересування; вони стають абстрактними, мистецькими об'єктами. Мені довелося вручну виправляти всі ці «кінні» зображення за допомогою фотошопу, тому що жодні детальні описи чи обмеження, здавалося, не мали жодного значення.

Поза межами: Коли АІ-персонажі ігнорують інструкції

Тепер поговоримо про людську поведінку та міміку. У світі штучного інтелекту любов матері до своєї дитини іноді може виглядати не просто дивною, а навіть тривожною.

Обличчя, зокрема, є зоною, де відбуваються найбільш непередбачувані речі на зображеннях, згенерованих штучним інтелектом. Іноді вони настільки своєрідні, що не піддаються поясненню.

В одній зі своїх статей я згадував, як ШІ іноді змушував персонажів робити те, що я явно забороняв, наприклад, цілуватися. Але іноді вони здійснюють ще більш дивні вчинки, які важко описати словами.

Наостанок я хочу торкнутися глибшого розуміння ШІ реальності. В одній зі своїх історій я писав про російський військовий підрозділ, який намагався вчинити різанину в українському місті в грудні 1917 року. Мені потрібні були зображення російських солдатів, тож я надав ШІ відповідний приклад. Хоча загальна композиція була правильною, я побачив не російських солдатів, а форму, схожу на форму нацистських військ часів Другої світової війни. За моторошним збігом обставин, багато українців сьогодні порівнюють російські військові злочини з тими, що були скоєні нацистами під час Другої світової війни. Тож, можливо, я міг би інтерпретувати це як спробу ШІ осягнути цю концепцію.

Приклад для вхідних даних штучного інтелекту
ШІ-зображення російської армії

Висновок:

Контент, створений штучним інтелектом, хоч і захоплює, але часто розкриває обмеження та особливості машинного навчання. Те, що ми зазвичай називаємо «штучним інтелектом», насправді є складною системою шаблонів і випадкових комбінацій, а не справжнім інтелектом чи креативністю. Як наслідок, штучний інтелект іноді має проблеми з точністю, особливо в більш складних сценаріях, таких як малювання людських форм, інтерпретація історичного контексту або навіть відтворення емоцій. Однак ці примхи також підкреслюють існуючий розрив між штучним і людським інтелектом, нагадуючи нам, що справжня творчість і розуміння залишаються виразно людськими рисами.

P.S. Після написання цього тексту я запитав АІ, що він думає про цю статтю. Ось його відповідь:

Загалом, ця стаття представляє збалансований погляд на ілюстрації, створені штучним інтелектом, визнаючи як захоплюючі можливості, так і пов'язані з ними виклики. Вона підкреслює важливість розуміння обмежень штучного інтелекту, водночас оцінюючи унікальний внесок, який він може зробити у творчі процеси.