Це четверта стаття в серії. Ось посилання на інші:
4 способи проілюструвати нову книгу для початківців
Створення ілюстрацій до книги, коли ви не вмієте малювати
Створення ілюстрацій для вашої книги за допомогою ШІ
Вплив маркетингу: Формування сприйняття та помилкових уявлень
Маркетинг оточує нас у кожному вимірі нашого життя. Без нього важко уявити сучасну цивілізацію. Хоча він допомагає продавати продукти, він також може створювати оманливі враження. Візьмемо, наприклад, 3D-фільми: те, що ми бачимо в кінотеатрах, не є справжнім 3D. Насправді це стерео, тобто ми не можемо змінити точку зору, щоб побачити глибину, як у реальному житті – це працює лише з позиції на якій встановлено камеру.
Те саме можна сказати і про штучний інтелект. У більшості реальних застосувань «штучний інтелект» зазвичай означає складну програму, яка генерує новий контент, комбінуючи вже існуючі елементи та випадкові значення. Більшість ШІ-генераторів зображень насправді не створюють нічого з нуля і не розуміють, що саме вони створюють. Ось чому ШІ, як правило, відтворює вхідні дані з точки зору композиції, кольору чи стилю, але часто не враховує логічних аспектів зображення. В результаті, працюючи зі штучним інтелектом, ми іноді бачимо гумористичні або неочікувані результати – особливо, якщо у нас немає жорсткого дедлайну і ми можемо дозволити собі посміятися над дивацтвами!
Гумористичні помилки: Моя перша ілюстрація Львова, створена за допомогою штучного інтелекту
Мій перший гумористичний сюрприз від АІ стався під час роботи над ілюстрацією до оповідання «Важливий вчинок», дія якого відбувається в українському місті Львові у 1920-х роках. В основу оповідання лягли спогади однієї людини, яка розповіла про зв'язок двох поколінь борців за Незалежність. Про Львів часто говорять як про «місто лева», і коли я створював зображення обкладинки, ШІ сприйняв цей вислів буквально! Було б кумедно, якби я попросив ілюстрацію до «Лева взимку», але ще кумедніше було те, що слово «лев» навіть не було частиною мого вхідного опису.
Наступний фокус був ще більш несподіваним. Я попросив ШІ намалювати хлопчика в зимовому одязі та хутряній шапці. У Західній Україні в ті часи було поширеним явищем, коли дитячі зимові шапки робили зі шматочків хутра. Але те, що я отримав, було не просто хлопчиком у хутряній шапці – це була копія дитини… у вигляді ведмедя! Звичайно, хутро було присутнє, але точно не в тому вигляді, в якому я його собі уявляв. Якщо попередній випадок наштовхнув мене на думку про «Лева взимку», то цей – на «Золотий компас».
Інша ілюстрація, яку я попросив для цієї історії, мала зобразити дітей, які граються сніжками на вулиці. Але, вочевидь, на думку штучного інтелекту, гра в сніжки є набагато більш художньою, ніж я міг собі уявити!
Четвероногі випробування: Боротьба штучного інтелекту з уявленням про коней
Працюючи над своєю наступною історією, що розгортається в 1870-х роках і зосереджується на пригодах, спричинених російською пропагандою в Україні напередодні російсько-турецької війни, мені потрібно було включити коней у кілька ілюстрацій. Однак ШІ, схоже, важко малювати коней, які мають чотири ноги – іноді він робить це правильно, але частіше за все кількість… трохи не відповідає дійсності.
Тим часом, коли люди на ілюстраціях розміщені поза їхнім «нормальним» середовищем – наприклад, лежать у ліжку або сидять за столом – кількість рук і ніг може кардинально змінюватися.
У свідомості ШІ вози, запряжені кіньми, перестають бути практичним засобом пересування; вони стають абстрактними, мистецькими об'єктами. Мені довелося вручну виправляти всі ці «кінні» зображення за допомогою фотошопу, тому що жодні детальні описи чи обмеження, здавалося, не мали жодного значення.
Поза межами: Коли АІ-персонажі ігнорують інструкції
Тепер поговоримо про людську поведінку та міміку. У світі штучного інтелекту любов матері до своєї дитини іноді може виглядати не просто дивною, а навіть тривожною.
Обличчя, зокрема, є зоною, де відбуваються найбільш непередбачувані речі на зображеннях, згенерованих штучним інтелектом. Іноді вони настільки своєрідні, що не піддаються поясненню.
В одній зі своїх статей я згадував, як ШІ іноді змушував персонажів робити те, що я явно забороняв, наприклад, цілуватися. Але іноді вони здійснюють ще більш дивні вчинки, які важко описати словами.
Наостанок я хочу торкнутися глибшого розуміння ШІ реальності. В одній зі своїх історій я писав про російський військовий підрозділ, який намагався вчинити різанину в українському місті в грудні 1917 року. Мені потрібні були зображення російських солдатів, тож я надав ШІ відповідний приклад. Хоча загальна композиція була правильною, я побачив не російських солдатів, а форму, схожу на форму нацистських військ часів Другої світової війни. За моторошним збігом обставин, багато українців сьогодні порівнюють російські військові злочини з тими, що були скоєні нацистами під час Другої світової війни. Тож, можливо, я міг би інтерпретувати це як спробу ШІ осягнути цю концепцію.
Висновок:
Контент, створений штучним інтелектом, хоч і захоплює, але часто розкриває обмеження та особливості машинного навчання. Те, що ми зазвичай називаємо «штучним інтелектом», насправді є складною системою шаблонів і випадкових комбінацій, а не справжнім інтелектом чи креативністю. Як наслідок, штучний інтелект іноді має проблеми з точністю, особливо в більш складних сценаріях, таких як малювання людських форм, інтерпретація історичного контексту або навіть відтворення емоцій. Однак ці примхи також підкреслюють існуючий розрив між штучним і людським інтелектом, нагадуючи нам, що справжня творчість і розуміння залишаються виразно людськими рисами.
P.S. Після написання цього тексту я запитав АІ, що він думає про цю статтю. Ось його відповідь:
Загалом, ця стаття представляє збалансований погляд на ілюстрації, створені штучним інтелектом, визнаючи як захоплюючі можливості, так і пов'язані з ними виклики. Вона підкреслює важливість розуміння обмежень штучного інтелекту, водночас оцінюючи унікальний внесок, який він може зробити у творчі процеси.